Jiří Novotný

Proč muslimy láká násilí

2. 09. 2010 7:30:58
Němečtí kriminalisté publikovali šokující výsledky nové studie. Ta zjistila, že muslimové jsou dvojnásobně násilnější než křesťané. Zároveň platí: čím více je muslim pobožnější, tím je kriminálnější. Německá vláda nyní konečně ví, proč 90% všech vězňů v berlínské věznici tvoří právě muslimové.

(Flickr)

Muslimové o islámu říkají, že je náboženstvím míru a lásky. Kriminalistický výzkumný ústav Dolnosasko má ale na věc jiný názor. Právě totiž dokončil rozsáhlou studii, ve které zkoumal 45 000 mladých německých občanů a jejich vztah k násilí. Kriminalisté se zajímali nejen o násilné chování, ale i o víru, kterou zkoumaní vyznávají.

Christian Pfeiffer, ředitel Výzkumného kriminalistického úřadu Dolnosasko pro německé noviny Süddeutsche Zeitung uvedl: Výzkum zjistil, že mezi náboženstvím a trestnou činností je jednoznačná závislost.

Zpráva říká, že muslimové jsou výrazně násilnější než než běžná populace. Mezi delikty typické muslimy patří ublížení na zdraví a krádeže.

O další překvapení ale není nouze: Výsledky rovněž ukázaly, že existuje přímý vztah mezi kriminalitou a tím, jak moc svou víru daný člověk následuje. Pro muslimy platí:
Čím více muslim islám následuje a čím je zbožnější, tím je zároveň násilnější.

A další překvapení: Stejná závislost platí i pro křesťany. Pouze s "malým detailem": u křesťanů je to přesně naopak. Čím více tedy křesťan následuje křesťanství, tím méně je násilný.

Jinými slovy křesťanství své následovníky umírňuje, islám je factorem jejich zvýšené kriminality. Srovnání dat ukazuje na kriminalitu muslimů, která je v Německu prakticky dvoujnásobně tak vysoká, než je tomu u křesťanů.

Pro německou veřejnost to ale není žádné překvapení. Čtyři miliony muslimů žijících v Německu (4,3 mil při sčítání roce 2009) nejsou rozprostřeny rovnoměrně, ale vytvářejí uzavřené komunity na městských předměstích nebo bývalých průmyslových čtvrtích, ze kterých se postupem času často stala ghetta ovládaná tureckými a libanonskými gangy. Pro řadu z těchto oblastí platí nepsané pravidlo: Němcům vstup zakázán. Nezahalenou ženu po vstupu do takové čtvrti čekají v lepším případě nadávky a plivance do obličeje, jistí si ale nemůžou být ani muži-Němci.

Skvělá německá bloggerka Hanka Deutschmann konstatovala: "Německý integrační sebeklam skončil." I tak se dá nazvat změna německé imigrační politiky v posledních dvou letech. Muslimové otevřeně hlásají: Chceme svou vlastní kulturu, chceme islám, chceme šaríu. Řada z nich se nebojí do televizních kamer říct, že Německem i demokratickými hodnotami pohrdají, protože mají své vlastní, islámské. A to i přes to, že dnes v Německu žije už třetí generace Turků. Vznikla druhá, paralelní společnost s vlastní kulturou a zákony. Zatímco před dvěma desítkami let ještě němečtí politici říkali: "Dnes jsou to Turci, ale za deset let budou jako my", dnes už si žádný politik nic takového říct nedovolí. Media i polici otevřeně přiznávají, že integrace muslimů do společnosti se nedaří.

Téma imigrace se řeší zejména ve spojitosti s krizí. Řada muslimů se chce totiž modlit 5x denně a je pro ně nepřijatelné chodit do práce. Nezaměstnanost Turků (z 98% muslimové) v Berlíně tak činí téměř 40%. Protože žena v islámské společnosti není rovna muži a očekává se od ní především, že bude doma s dětmi, dosahují počty německých muslimek, které v životě nikdy nepracovaly, rovněž desítek procent. Muslimové se v Německu spoléhají na štědrý sociální systém. V přetrvávající hospodářské krizi jsou to ale obří výdaje, které si ani bohatá německá společnost nemůže dovolit. Imigrační politika získala loni nový cíl: zabránit "imigraci do sociálního systému".

Ikdyby ale islámská imigrace do Německa jakoby rázem ustala, zůstane v Německu přes 4 miliony muslimů, převážně Turků. Recept, jak zvládnout již existující problémy nikdo nemá. Turci si v Německu postavili už na 700 mešit a nastěhovali se do jejich okolí. Vzniklá ghetta jsou pro policii obtížně zvladatelná. Přestože mluvčí německé policie oznámil, že žádné zakázané zóny s vyšší kriminalitou neexistují, policisté z ulice na kameru mluví o něčem úplně jiném. Závěrem dodávají: Necítíme žádnou podporu shora, jsme v tom sami.

Přesto policisté v práci nepolevují a muslimové plní německé věznice. Mehmet Ayhan, tiskový mluvčí německého Islámského svazu vydal letos v únoru prohlášení, ve kterém si stěžuje na bezprecedentní bezpráví, kterého se německá vláda dopouští tím, že neumožňuje islámským duchovním přístup do vězení. Ayahan upozorňuje, že to je třeba změnit, protože jen v berlínském vězení tvoří muslimové 90% všech trestanců.

Zda německá vláda islámské radě vyhoví, nebo ne, ukáže budoucnost. Každopádně pobyt ve vězení je trest, ne rekreační pobyt s náboženským vyžitím. A německý kriminalistický ústav má nyní další důvod, proč to neudělat: Výzkum jasně ukázal, že podporovat muslimy v islámské víře znamená podporovat kriminalitu. A význam věznice je přesně opačný: má od budoucích trestných činů odrazovat.

Německo si své zkušenosti s islámem získalo hořce z vlastních zkušeností. Ale co Česká republika? Sami se musíme rozhodnout, zda se poučíme z německých chyb, nebo jestli potřebujeme k poučení chyby vlastní.

odkazy:

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/prekvapeni-nemci-muslimu-v-zemi-je-vice-nez-mysleli_126770.html
http://www.welt.de/die-welt/politik/article7934311/Zusammenhang-zwischen-Religiositaet-und-Gewaltbereitschaft-bei-jungen-Muslimen.html
http://www.islamischereligionsgemeinschaft.org/index.php/IRG/IRG-Pressemitteilung-2010-02-07

Autor: Jiří Novotný | karma: 35.86 | přečteno: 4174 ×
Poslední články autora