Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Roger.Wilco

.

Vykopat tu verbež z Evropy, než bude pozdě a dojde tady k válce. K tomu není co dodat.

0/0
14.12.2010 11:30

korzár

Re: .

R^R^R^[>-]

0/0
14.12.2010 13:57

Astaroth

bil vlastni

No jeste aby bil zenu cizi! Rv

0/0
14.12.2010 9:25

Jára Cimrman stojící, bdící

Ireno Mauro Novotná.

Na rozdíl od islámských zemí, je týrání žen a dětí u nás trestným činem. Píšete, že že víte o tom, že se tak děje u nás. Protože evidentně hovoříte o konkrétních případech, vyzývám Vás, abyste na nejbližší služebně policie podala na dotyčnou osobu (nebo dotyčné osoby), která toto provádí, trestní oznámení. Pokud to neučiníte, stáváte se spolupachatelem se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

0/0
14.12.2010 7:28

marka40

To je skutečná hrůza.

Mám pocit, že naše nanynky, které nám zde neustále tapetují bláboly o tom, jak je ten islám nejlepší, by asi měly shlédnout, jak je tomu v praxi.

0/0
14.12.2010 7:08

Roger.Wilco

Re: To je skutečná hrůza.

R^

0/0
14.12.2010 11:31

Niktor

Blesk

Pne Novotný, pokud už teď nepíšete do nějakého bulvárního plátku, tak byste to možná měl zkusit, máte na to talent. Teď 3 lži, které bych chtěl opravit: Šarí''a je právo odvozené ze svatých textů, tedy z Koránu a hadísů, není tedy žádný šari''átský zákoník. najdete samozřejmě různé příručky, které konkrétní zákony ustanovují, ale ty NEJSOU závazné. Když poprvé citujete z "práva šarí''a", tak je to ve skutečnosti citace ze sbírky hadísů a žádný zákonný postup z něj nevyplývá.

Ono "uhodit", o kterém se zmiňujete, znamená také "rozdělit" (proto je zmíněno i u sekání hlav ;-) ) a v tomto významu je v koránu použito mnohokrát. Proto někteří argumentují, že v případě neřešitelných neshod nemá muž ženu bít, ale rozejít se s ní.

"Naděje putujícího", tedy Umdat al-Sálik (pro vás opět "právo šaría") je příručka šafíjovského mazhabu ze 14. století, její text je tedy a.) poplatný době vzniku ,

0/0
14.12.2010 1:10

Niktor

Re: Blesk

b.) platí je pro muslimy příslušného mazhabu (ten je dost malý, viz http://en.wikipedia.org/wiki/File:Madhhab_Map2.png ) c.) NENÍ jakkoli závazný. Navíc mám ten dojem, že se v Umdat al-Sálik píše, že za určitých okolností může rodič zabít své dítě, ale není tam specifikováno za jakých a o cti tam též není ani slovo. Odkaz na to prohlášení al-Azhar byste neměl?

Jinak je snad z předchozího jasné, že předchozí zkreslení nejsou žádné nechtěné omyly a dopustil jste se jich zcela schválně. Proto vás mohu bez uzardění prohlásit za sprostého lháře a demagoga.

0/0
14.12.2010 1:15

Niktor

Re: Blesk

...že zmíněná zkreslení...

0/0
14.12.2010 1:16

Niktor

Re: Blesk

A ještě jedna věc - vy v článku sugerujete, že sama POLICIE informovala o tom, že imám při bití manželky pokřokoval příslušné verše. V původním článku je ovšem uvedeno jen "Adam údajně křičel verše z Koránu" (aniž by byl uvedený zdroj této informace) ....

Jak jsem již řekl, vy byste byl ideální autor pro jakýkoli bulvární hnůj.

0/0
14.12.2010 1:25

bastianka

Re: Blesk

takže - vlastně se nic nestalo? ;-D

0/0
14.12.2010 8:27

PPetr

Re: Blesk

Díky za vaši snahu o upřesnění informací v článku.

Nyní se však vraťte na stránku s článkem. Je pod ním fotka z videa z kázání a na ní text:  "Je třeba vědět, že bití žen je trestem podle islámského náboženského práva". Když si projdete diskusi, taky pár dalších videí najdete. Plyne z nich, že bití žen je v muslimském světě běžné a v souladu s jeho pravidly.

Je celkem jedno, jestli musí, nebo může (píšete nejsou závazná), protože i to MŮŽE je dost nechutné, zbabělé a mezi civilizované lidi tato pravidla nepatří. O dalším specifickém koníčku z muslimského světa - polévání kyselinou - nemluvě.

Já fyzické a psychické násilí odmítám, odmítám zároveň jakoukoli normu (právní či náboženskou, nebo oboje dohromady) která toto umožňuje, nebo přikazuje.

VÁŠ NÁZOR JE JAKÝ?

0/0
14.12.2010 5:42

Tuubeen

Re: Blesk

Polévání kyselinou je "specifický koníček z muslimského světa"? Není to náhodou spíš tak, že polévání kyselinou (mužů i žen!) je specifickým úkazem v jisté části světa (Indie, Pákistán, Srí Lanka, hong-Kong, Čína...) bez ohledu na náboženství pachatelů a poškozených?

0/0
14.12.2010 9:16

PPetr

Re: Blesk

Zprávy vždy mluví o muslimech a pomstě za zneuctění rodiny.

Máte jiné informace, nebo jsem něco přehlédl?

Napište, poučte mne, dejte odkaz...

0/0
14.12.2010 16:11

Niktor

Re: Blesk

Ano, bití žen je trestem podle islámského práva, to jsem taky nepopíral. Ta dezinformujete vaším tvrzením, že slovo "idreb" jednoznačně znamená "uhodit" a zmínkou o sekání hlav se ještě snažíte podtrhnout brutální vyznění toho slova (přitom ta je použito práv ve významu "oddělit"). 

Dále se citací hadísu, který vydáváte za pasáž "z islámského práva šarí''a" snažíte naznačit, že ono bití má být mimořádně brutální, přičemž tradiční výklad práva jej naopak považuje za krajní možnost; určuje, že nesmí zanechat vypozorovatelné stopy, krvácející zranění atd.

O čem tvrdí, že součástí islámského práva není, to jsou vraždy ze cti i ty kyselinové útoky, které zmiňujete nyní. 

Demagog jste sice velký, ale ne moc sofistikovaný.

A můj názor? Je to podobné, jak se zákony Tóry, které jsou daleko drsnější, nežli ty šariátské - patří do určitého kontextu a podle toho by se s nimi mělo pracovat. Kdo to nedělá, je osel.

0/0
14.12.2010 11:21

PPetr

Re: Blesk

Nejsem autor článku.

Tyto drsné zákony patří na smetiště dějin, ne do Evropy.

Youtube je tedy plné videí manželek oslů...

0/0
14.12.2010 16:06

Mokasina Alan

Re: Blesk

No to je vážně zajímavé.. a znamená to tedy že muslimové tyto zákony nedodržují/ nepraktikují, když nejsou závazné? Nebo co tyto informace mají měnit na vyznění článku?

0/0
14.12.2010 10:50

Niktor

Re: Blesk

Závazné nejsou ty různé příručky islámského práva, které sepsali učenci - ti jsou samozřejmě při práci se zákony danými Bohem a Prorokovým příkladem (tzn. ustanovenými v Koránu a hadísech) determinování dobou a společností, ve které žijí (Židé také dnes vykladají Tóru jinak, než před 1000 lety, že) a navíc může mít každý učenec na věc odlišný pohled.

Nejdete tedy vydávat příručku ze 14. století za "právo šarí''a" a sugerovat, že je pro muslimy závazná. Tzv. vraždy ze cti opravdu součástí islámského práva nejsou - Korán ani hadísy pro ně nemají žádné ospravedlnění.

0/0
14.12.2010 11:06

PPetr

Re: Blesk

V našich končinách je známý slovní obrat "..po ovoci je poznáte..."

A to ovoce co vidíme je je vážně zkažené.

0/0
14.12.2010 16:16

Mražená spermie

***

Zakazuje se kdejaká hloupost a tohle je povoleno ?

0/0
13.12.2010 21:17

blogatorkaa

Bere i paní Diartová domácí lekce koránu?

0/0
13.12.2010 21:06

hanah7

Pane Muharibe, takto je to v pořádku ?

http://www.youtube.com/watch?v=e_hLg5WvUw0

0/0
13.12.2010 20:50

Maura Irena

Ano, je to hrozné ...

Ale hroznější je, že se tu týrají ženy a malé děti, zneužívají je rodinní příslušnicí, ničí jim od malička život a ženám duševní i tělesné zdraví. A pod jakou vírou? Já nehájím muslimy, ale je to děsné, že je to všude stejné. Stejně beznadějné. :-(

0/0
13.12.2010 20:06

hanah7

Re: Ano, je to hrozné ...

RvJe to všude stejné ?  Tohle vůbec není férový příspěvek a vy to dobře víte. 

0/0
13.12.2010 20:21

Maura Irena

Re: Ano, je to hrozné ...

Vůči komu není férový?

0/0
13.12.2010 20:40

hanah7

Re: Ano, je to hrozné ...

to si zodpovězte sama.

0/0
13.12.2010 20:42

Maura Irena

Re: Ano, je to hrozné ...

Pro mne má zločin stejnou váhu, ať se děje kde chce, hannah.

0/0
13.12.2010 20:45

hanah7

Re: Ano, je to hrozné ...

hanah. s  jedním n.  Pro oběť má jistě týrání stejnou váhu všude. Pro mě je ale o to závažnější, děje-li se ve jménu ideologie, náboženství, rasismu....

0/0
13.12.2010 21:04

Maura Irena

Re: Ano, je to hrozné ...

Já vás plně chápu hanah.

0/0
13.12.2010 21:18

Maura Irena

Re: Ano, je to hrozné ...

Týrání lidí, blízkých a příbuzných je odporné a hnusné všude, ať se děje kde chce a jinak se k tomu nelze stavět. Bohužel se tak děje v rodinách a do rodin velmi nerad žádný stát zasahuje. O týrání blízkých nelze říkat zda je fér, je to jeden z neodpornějších zločinů.

0/0
13.12.2010 20:44

hanah7

Re: Ano, je to hrozné ...

Napsala jsem , že váš příspěvek  je nefér. Pokud jste to nepochopila, omlouvám se, ale já považuji za hloupé a demagogické mluvit v tomto případě  a v této souvislosti o týrání blízkých všude. Řeč je o násilí v islámu, o bití žen ve jménu islámu.   Je to násilné náboženství a násilná ideologie. A vy přijdete s tím směšným - "A vy zase bijete černochy" .

Slovo nefér jsem zvolila záměrně, patrně jsem vás ale přecenila.  

0/0
13.12.2010 20:59

Maura Irena

Re: Ano, je to hrozné ...

No, dobře. Mně v tomto případě nešlo o jednostranný úsudek, ale o oběti týrání vůbec. Přecenila jste mne v tom, že nemám černobílé vidění. Hezký večer. V

0/0
13.12.2010 21:04

hanah7

Re: Ano, je to hrozné ...

Asi v tomto případě šedý zákal. Také hezký večer.:-)

0/0
13.12.2010 21:09

OskarPokorny

Re: Ano, je to hrozné ...

No jo. Jenže v Západní společnosti, když týraná ženská sebere odvahu a zavolá policajty tak jí (měli by) ochrání, zavolají sanitku, manžela zatknou. V Iránu manželku když uteče ještě zatkne náboženská policie dostane bičování za to že se protivila a pak jí vrátí zpátky manželovi. V trochu divočejších zemích jí rovnou oddělá manžel nebo jeho rodina.

0/0
13.12.2010 20:21

Maura Irena

Re: Ano, je to hrozné ...

Ale v tomto případě ji policie ochránila a toho chlapa zatkla.

0/0
13.12.2010 20:41

OskarPokorny

Re: Ano, je to hrozné ...

Protože to bylo v Německu. Kdyby k podobnému incidentu došlo v např. Iránu, tak by se nestalo nic. Pokud by si žena stěžovala byla by potrestána.

0/0
13.12.2010 20:44

Maura Irena

Re: Ano, je to hrozné ...

Jste si tím naprosto jistý?

0/0
13.12.2010 20:47

PPetr

Re: Ano, je to hrozné ...

Na světě jsou země kde civilní právo vázne:

http://mucednici.prayer.cz/pnp.php?datum=2010-12-13

0/0
13.12.2010 21:51

Pepan A2

Re: Ano, je to hrozné ...

Ta už Vám neodpoví.

0/0
13.12.2010 22:15

Tuubeen

Re: Ano, je to hrozné ...

V Íránu manželka nemusí utíkat, stačí, když na manžela zavolá policii. V posledních desetiletích došlo ke zpřísnění postihů za domácí násilí a policie často přikračuje k uvalení vazby na násilníka, i když prokazování viny je často obtížné pro nedostatek důkazů. Ačkoliv si ženy mnohdy stěžují, že soudci mají sklon záležitost bagatelizovat nebo hledat část viny na straně ženy, přesto je 67% Íránek, které touto zkušeností prošly, s přístupem a postupem soudu spokojeno.

http://works.bepress.com/cgi/viewcontent.cgi?article=1000&context=ehsan_zarrokh

0/0
14.12.2010 9:29

Mokasina Alan

Re: Ano, je to hrozné ...

A nebude pak za špatnou, tam kde žije, že na manžela zavolala policii? Bylo by ideální kdyby nebyla.

0/0
14.12.2010 11:04

čarovná rybí kostička

Re: Ano, je to hrozné ...

Paní Novotná - Mauro. Ale vždyť vy ale hájíte muslimy, resp. korán a z něj vyplývající konání. Popravdě méně čestnám způsobem než Diartová. S tímto typem oslích můstků, jaký jste předvedla tímto příspěvkem, se u Vás člověk setkává nezřídka - vždy u tématu  islám. Elegantním úkrokem převádíte jevy plynoucí z podstaty islámu na jevy obecně negativní, plynoucí z patologické osobnosti jejich konatele. Že, paní MAURO?

Nechce se mi dohledávattRv

0/0
14.12.2010 7:00

Tuubeen

Re: Ano, je to hrozné ...

Ale ony to JSOU jevy plynoucí spíše z patologické osobnosti konatele. Např. při průzkumu mezi obětmi a pachateli domácího násilí v Íránu se ukázalo, že většina pachatelů domácího násilí už měla záznam v trestním rejstříku pro násilné činy spáchané mimo domov ( http://works.bepress.com/cgi/viewcontent.cgi?article=1000&context=ehsan_zarrokh ). Další záležitostí je pak místní kulturní vliv - je to dobře vidět tam, kde spolužijí různá etnika stejného náboženského vyznání - u některých je domácí násilí nebo fyzické trestání dětí normou (ať už náboženské texty říkají cokoli), u jiných je to odsouzeníhodné. A stejně, jako se dá pro takové jednání coby omluva použít víceznačný koranický verš o bití/opuštění, dá se použít i biblický verš o ranách očišťujících od špatnosti...

0/0
14.12.2010 9:34

čarovná rybí kostička

Re: Ano, je to hrozné ...

Paní Tuuben, toto vás není hodno.Rv 

0/0
14.12.2010 9:55

Tuubeen

Re: Ano, je to hrozné ...

Proč? Tohle jsem psala z hlediska antropologie/sociologie, ne z hlediska islámu. (Asi jste si všimla, že náboženské teorii moc nedám.)

0/0
14.12.2010 11:37

marka40

Re: Ano, je to hrozné ...

Dost dobrá demagogie. Ve jménu jakéhožeto boha se tomu u nás děje?

0/0
14.12.2010 7:10

PPetr

Muharibe - ještě jednou, prosím

Dle vašeho názoru - muže, muslima. Měla by tato žena, muslimka, dostat výprask?

http://profil.lide.cz/Tisicovka/fotogalerie/?album=543968#galerie

0/0
13.12.2010 19:54

Muharib

Re: Muharibe - ještě jednou, prosím

To musí posoudit ten, kdo za ni zodpovídá. Co si myslím o Jíchové už tu někdo napsal:-P

0/0
13.12.2010 20:20

hanah7

Re: Muharibe - ještě jednou, prosím

Proaláha! Jak zodpovídá ? 8-o

0/0
13.12.2010 20:21

Lobo - obchodník s mozky

Re: Muharibe - ještě jednou, prosím

Takže za sebe nemůže zodpovídat ona sama?

0/0
13.12.2010 20:23



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.